Morgentrening – morgenstund har gull i munn!

Home / Trening / Morgentrening – morgenstund har gull i munn!

Morgentrening høres kanskje ut som noe tull i grunn, og jeg har aldri tilhørt dem som mener at morgenstund har gull i munn. Men likevel kan det være verdt å utnytte tiden fra vekkeklokka ringer til man er på vei til skole eller jobb til noe fornuftig. Hva med en kjapp styrkeøkt? Det høres kanskje ut som galskap, men styrkøkta trenger ikke å vare i evigheter. Lag deg en liten serie med øvelser som du klarer å gjennomføre i løpet av 5-10 minutter. (De av dere som har mulighet kan jo legge inn en real økt på 20 minutter.)

Fem gode grunner til å trene om morgenen:

[list type=”check”]
  • Det er bra for selvfølelsen.
  • Det gir deg mer energi – særlig den første delen av dagen.
  • Trening er sunt.
  • Du får trene i fred og ro. (Dette gjelder særlig dere som trener på helsestudio.)
  • Du kommer deg ut av senga (i stedet for å trykke på snooze-knappen i timesvis).
[/list]

Til slutt et lite tips: Legg fram alt treningstøyet kvelden før!

Related Posts
  • Hei. Bra tiltak med morgengymnastikk 🙂 Selv har jeg kjørt “gerilja-kardio” program som er et kort lite intervall program på ca 12 min. Det funker bra for forbrenningen og så smaker frokosten mye bedre 😉 Her er en link til litt info rundt dette:

  • Takk for tipset! 🙂

  • Jo takk det samme. Styrkeøkt om morgenen har jeg egentlig aldri tenkt på før du skrev det 🙂
    P.S. Vakkert bilde, hvor er det fra?

  • De gangene man får det til, så er morgentrening digg! Bildet er fra Vesterålen i Nordland fylke 🙂 Hele slekta er derfra.