14 gode grunner til å trene

Home / Tips / 14 gode grunner til å trene

Det er ikke alltid like fristende å stikke på trening. Selv om judo er verdens beste treningsform, kan det være andre ting som er mer fristende: tv-kveld i sofaen, strandliv eller skitur i marka. Det er selvsagt en million måter å motivere seg til å dra på trening, men her er et lite utvalg. Kom med flere (og gjerne absurde) tips i kommentarfeltet.

[list type=”check2″]
  • Tenk på hvordan du føler deg etter trening. Vanligvis, og særlig etter en judotrening, føler jeg meg intenst energisk (selv om kroppen er fysisk sliten).
  • Trening er egentid. I en travel og hektisk hverdag er en treningsøkt et pusterom der du kan konsentrere deg om deg selv. Når du trener judo kan du ikke være andre steder med tankene dine.
  • Judo er gøy. Finn en treningsform som du liker. Hvis du ikke trener judo, så sørg for at det du trener er minst like morsomt som å kaste folk i bakken.
  • Les noen judobøker. Gode judobøker har ofte motivert meg til å trene enda hardere.
  • Se judofilmer på Youtube. Det er fantastisk motiverende å se hvordan verdens beste judoka kaster hverandre.
  • Les om judo på internett. Det finnes ganske mange bra nettsider om judo. Det er en veldig god start at du akkurat nå er innom min side.
  • Gi deg selv en belønning. Bestem deg for et visst antall treninger du skal være med på, og gi deg selv en belønning når du har nådd målet. En belønning kan for eksempel være en ny judogi.
  • Adrenalin kick. Det er intenst og gøy å trene judo. Som regel får man et skikkelig adrenalin kick, og det kan være motiverende i seg selv.
  • Judotrening motvirker stress. Er du stresset etter en lang dag på skole eller jobb? Ingenting motvirker stress mer enn å kaste folk i bakken.
  • Det er sosialt å trene. På en judotrening er du garantert å komme i kontakt med andre folk. Gå inn for å bli litt bedre kjent med de andre som trener i klubben din. “Kast en venn” som man sier i NJJK.
  • Skriv treningsdagbok. Det virker faktisk motiverende! Hvis du aldri har gjort det før, kan du prøve å skrive en enkel dagbok en ukes tid.
  • Ta bilder. Det er mange måter å dokumentere framgang på. Ta bilder av deg selv en gang i måneden, eller ta bilder på judotrening. Det er lett å glemme hvilket utgangspunkt man hadde.
  • Bli med på et judostevne. Det er veldig motiverende å trene fram mot en konkurranse.
  • Les gode og motiverende sitater. Det er utrolig inspirerende å lese hva kjente judoka og andre kloke mennesker har sagt og skrevet.
[/list]
Related Posts