Selvforsvar i skolen – del 3

Øvelsene på tredje økt fokuserer på koordinasjon, og mattetilvenning. Begge faktorer er viktige. Elevene får prøve seg på en ny teknikk, og vi repeterer de to teknikkene som fungerte best. I tillegg øver vi på ukemi waza – særlig ushiro ukemi.

Oppvarming

  • Koordinering: leddruller i alle retninger
  • Løpe over salen i alle retninger og på alle fire

Hoveddel

  • Selvforsvarsøvelse: repetisjon av grep i hår og grep i arm
  • Løfterandori: bytt partner 3 ganger
  • Ukemi waza

Avslutning

  • Reaksjonstrening: A og B (Snipp og Snapp)
  • Fjernstyring
  • Firedelt styrkeøvelse
  • Uttøyning

De andre kursene

Related Posts
#contact-form-5517ca42dac54 .text-input, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-button{ border-color:#fff; } #contact-form-5517ca42dac54 .text-input, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea{ color:#fff; } #contact-form-5517ca42dac54 .text-input::-webkit-input-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea::-webkit-input-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .text-input:-moz-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea:-moz-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .text-input::-moz-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea::-moz-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .text-input:-ms-input-placeholder, #contact-form-5517ca42dac54 .mk-textarea:-ms-input-placeholder{ color:#fff; } #contact-form-5517ca42dac54 .mk-button{ color:#fff !important; } #contact-form-5517ca42dac54 .mk-button:hover{ background-color:#fff; color:#333 !important; } #contact-form-5517ca42dac54 .captcha-change-image { color:#fff; }
judosliten